السبت، 13 نوفمبر 2010

كيف تتجرا وتقول انك تحب

باسم الاب والبن والروح القدس اله واحد امين
باسم الله القوى
يارب انا امامك مكشوف ازاى اتجرا واقول انى باحبك وانا مش باحب اخويا مش شرط انى اكون باكرهه لكن الحب ليه معنى مختلف معناه انى مسؤل معاه عن خلاص نفسه هل استطيع ان اسال نفسى كام يوم صمته من اجل عثرة اخى او سقوطه كام مره ذكرته فى صلاتى كانى انا من سقط ليس كمن هو يدين اخاه كم من مره صرخت الى الله ( له كل المجد ) من اجل اخى وتعبه والمه ومرضه طالبا من الله ( له كل المجد ) ان يرفع عنه او ان يعينه بدل من اطلب منه اي شيء ارضى وكانى اوقل لله ( له كل المجد ) معلش يارب استنى انت المره دى واخويا هو اللى يجيبلى كانى باقول يارب انت خلاص ماتعرفش انا عايز ايه انا هادبر حياتى بدل منك وبدل ما اهتم بخلاص نفسى والدم المربوط فى رقبتى من ناحية اخى التفت الى الارض بل انكس راسى للارض لاشرب من المر ومرارة المر بدل من ان ارتوى وارتمى فى حضن الله ( له كل المجد ) الندم على اللى فات مش هيعوضه لكن لازال هناك قليل من صوت فى قلبى الذى اعتقد ان المرار لا يجعله قادر على الكلام اصرخ اليك يا الله ( له كل المجد ) انك تتدخل وترفع ما يعجز عنه العالم كله مجتمعين اطلب اليك يا الهى ان لا تبعد اذنيك عن صلاتى ان جراة واسميتها صلاة لكن هى كلمات من قلب مكسور جريح لا يقوى على رفع عيناه اليك بل منكسرا ذليل ناظرا الى كثرة ذنبوى ارحنى وخلص اخى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق